تفاوت ام دی اف (MDF)و اچ دی اف (HDF)

تفاوت فیبر HDF با فیبر MDF

تفاوت فیبر HDF با فیبر MDF

ام دی اف (MDF) و اچ دی اف(HDF) تخته فیبر هستند و به طور کلی تخته فیبر ها از نظر فشردگی می توان به سه دسته تقسیم کرد.

1) ال دی اف( LDF : Low   Density  Fiberboard )
LDF با وزن مخصوص بین  650-550 کیلوگرم بر متر مکعب جهت استفاده در مواردی که نیاز به استحکام بالا وجود ندارد عرضه می شود. مانند ساخت پروفیل های تزئینی ،ساخت غرفه های نمایشگاهی و مواردی از این دست ...
به همین دلیل LDF در صنعت درب به دلیل وزن مخصوص پایین کاربردی ندارد.

2) ام دی اف ( MDF : Medium  Density  Fiberboard )
MDF نوعی تخته فیبر است که چگالی آن حدودا بین 800-650 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.
بنابراین وقتی ما از MDF سخن می گوییم منظور همان فیبر است. و آنچه در ساخت کابینت های آشپزخانه از آن استفاده می شود در اصل MDF روکش ملامینه و یا با روکش های دیگر می باشد که به طور خلاصه همه انها را MDF می نامند.

3)اچ دی اف (HDF:High  Density Fiberboard  )
در واقع با بیشتر کردن میزان فیبر ،چسب و فشار در حین  تولید ورق های سنگین تری با چگالی بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب تولید می شود.افزایش چگالی فیبر علاوه بر افزایش استحکام قابلیت های ماشین کاری و سطح سازی (رنگ و روکش) را افزایش خواهد داد.
موارد استفاده ار فیبرهای سنگین عبارتند از:
روکش های درب ،کف پوش ها مانند لمینت ،پله ها ،قفسه های صنعتی،میز کار و...
با توجه به مطالب فوق در مورد ام دی اف(MDF) و اچ دی اف(HDF) مشخص شد که هر دو محصول فوق تخته فیبر هستند با فشردگی و وزن مخصوص های متفاوت که بسته به نیاز می توان بین HDF و MDF برای ساخت و تولید اقلام جدید یکی را انتخاب کرد.
در حال حاضر یکی از فاکتور های تعیین کننده قیمت محصولات نهایی شده با MDF ( یا HDF) فشردگی فیبرMDF(یاHDF) می باشد زیرا وزن مخصوص MDF   (یا HDF ) نیز خود متغیر است. به عنوان مثال قیمت ورق های  MDF های ملامینه مورد استفاده در کابینت های اشپزخانه متفاوت بوده و یکی از عوامل موثر در این قیمت فشردگی MDF مورد استفاده در ورق می باشد که هرچه این فشردگی بیشتر باشد هنگام مونتاژ محصول نهایی ، پیچ ها بهتر با MDF درگیر شده و باعث می شود محصول استحکام بالاتری را داشته باشد و یا افتادگی هایی که برای درب های کابینت می بینید یکی از عوامل موثر بر آن فشردگی پایین ورق MDF استفاده شده است که باعث می شود پیچ هایی که لولارا به  درب کابینت متصل کرده بعد ازمدتی اصطلاحا جا باز کرده و باعث افتادگی درب کابینت شود


برگرفته شده از ide-novin-decoration.blog.ir