اچ دی اف چیست؟

HDF تخته فیبری با چگالی بالا است.  تخته HDF مانند تخته MDF است با این تفاوت که بسیار سخت تر و سنگین تر است و چگالی آن بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب است. این خاصیت HDF ها آن ها را برای ساخت کفپوش های لمینت بسیار مناسب می سازد. افزایش چگالی، باعث بالاتر رفتن قابلیت های ماشین کاری و سطح سازی (رنگ، روکش و...) شده و نیز خصوصیات مکانیکی و فیزیکی  را نیز بهبود می بخشد. تخته های HDF با توجه به اینکه تحت فشار بیشتری تولید می شوند، نسبت به سایر مدل ها نازکتر هستند. با این حال در برابر خمیدگی بسیار مقاومند. ضخامت این تخته ها معمولا بین 3 تا 8 میلی متر است.
از HDF در دفاتر و منازل مسکونی به عنوان پانل های دیواری، کابینت، تخته زیر کشوها (برای تحمل بارهای اعمالی به آن)، روکش درب ها، پرده های کرکره ای، کفپوش ها، پله ها، پله گرد، قفسه های صنعتی، میز کار، تخته شاسی، بسته بندی هایی که نیاز به استحکام بالا دارند و ... استفاده قرار می شود. از این تخته های سخت به عنوان لایه نهایی رمپ های اسکیت سواری نیز استفاده می شود.
HDF با دو روش خشک و تر تولید می شود. با استفاده از روش تر (روش میسون)، فقط یک طرف تخته صاف خواهد بود. در صورتیکه در روش خشک هر دو طرف تخته کاملا صاف است.

گالری تصاویر